Stavba zahrnuje dva kilometry dlouhou ochranou linii, čerpací stanice a hradidlové šachty. Jižní část města by podle zástupců PMO měla po dokončení ochránit až před případnými padesátiletými povodňovými průtoky v řece Olšavě.
Vlastní protipovodňová linie bude podle generálního ředitele PMO Václava Garguláka složena z ochranných zídek v délce přibližně 1400 metrů a zemní hráze v délce 600 metrů. "Tato linie bude sloužit k přímému zabránění rozlivů povodňových průtoků do chráněného území. Uzávěrové šachty a hradidlové komory zabrání zpětnému natékání vod Olšavy kanalizační sítí do chráněného území," uvedl Gargulák. Účelem čerpacích stanic bude odčerpávání vod z chráněného území v dobách povodňových stavů, kdy se musí uzavřít hradidlové komory.
Stavební práce na pravém břehu zahrnují úsek od silničního mostu ve Vlčnovské ulici až po silniční most v Šumické ulici. "Práce jsme zahájili na jaře letošního roku. Příprava stavby i samotná realizace probíhá bez komplikací. V současné době probíhají práce na ochranných zídkách a jejich založení v celém úseku stavby," doplnil Gargulák.
Dokončení stavby je ve městě s více než 16.000 obyvateli naplánované na říjen 2022. Náklady dosahují výše 137 milionů korun, stavba je podle Chmelaře financována z programu ministerstva zemědělství za finanční spoluúčasti města Uherský Brod, Zlínského kraje a PMO.
Foto: Wikipedia, 1v051v05, licence
Zdroj: ČTK
Zdroj: ČTK