Údaje plynou z průzkumu trhu metodou panelu domácností (ConsumerScan GfK) za období 1-6/2010 ve srovnání se stejnou periodou předchozího roku. ConsumerScan je kontinuální panelový výzkum, založený na detailních informacích o nákupech reprezentativního vzorku 2000 českých domácností.
"Spotřební chování domácností je možno nazvat konzervativním, mění se poměrně pomalu, a tak při nástupu krize spotřeba domácností „táhla“ ekonomiku. Naopak v první polovině letošního roku nastoupilo šetření. Spotřeba domácností v měřených kategoriích (rychloobrátkové zboží, čerstvé zboží, tabák) při započtení inflace meziročně stagnovala." uvedla Vladimíra Šebková ze společnosti GfK.
Ani segment nealkoholických nápojů nezůstal ušetřen omezení spotřeby v domácnostech. V objemu se nákup propadl o 2,5 %, a to přesto, že počet kupujících domácností tohoto segmentu mírně narostl – 98% všech českých domácností alespoň 1x za půl roku nakoupilo některý ze studených nealkoholických nápojů. V hodnotě se nákup domácností zvýšil o 2% – což odpovídá cca 0 trendu při započítání inflace.
"Největší odklon spotřeby je u sycených nápojů, především limonád – zde se spotřeba snížila o víc jak 10% v objemu a 8% v hodnotě. Největší subkategorie studených nealkoholických nápojů – vody – stagnuje na 0 trendu v objemu i v hodnotě." doplnila Vladimíra Šebková.
Naopak vyšší domácí spotřebou se mohou pochlubit džusy, ledové čaje a opětovné oživení zájmu zažívají sirupy a práškové nápoje.
Výzkum napovídá, že trend snížení spotřeby slazených sycených nápojů pokračuje. Věřme, že bude pokračovat!
Zdroj: (hav)
Zdroj: (hav)