Viamont byl zároveň zhotovitelem rekonstrukce mostu. Ředitelství vodních cest ČR firmu vyzvalo v roce 2007 k realizaci výluky s odůvodněním, že "poptávané činnosti mohou být z důvodů technických a z důvodů vyplývajících ze zvláštních právních předpisů splněny pouze určitým dodavatelem".
Podle ÚOHS by ale zakázku byl schopen realizovat každý subjekt, který by disponoval potřebnými informacemi. Šlo zejména o údaje o rekonstrukci mostu a o přizpůsobení výluky potřebám této stavby.
"Pokud zadavatel argumentoval tím, že prošetřovaná zakázka byla neoddělitelnou službou související s vlastní rekonstrukcí mostu, pak ji měl také v rámci veřejné zakázky na rekonstrukci mostu vysoutěžit," uvedl Rafaj.
Ředitelství vodních cest ČR dostalo letos už druhou pokutu ve stejné výši. První byla za chyby v tendru na silniční most přes Labe v Poděbradech. ÚOHS vadilo to, že Ředitelství vodních cest zadalo dodatečné stavební práce v hodnotě téměř 30 milionů korun bez otevřeného výběrového řízení přímo firmě Eurovia CS.
Zdroj: ČTK
Zdroj: ČTK