V souvislosti s výstavbou nové dráhy se také plánuje rozšíření jednoho ze současných terminálů o další část, která by ročně pojala kolem 5,5 milionu cestujících. Její zprovoznění se předpokládá nejdříve v roce 2020.
Letiště nyní vybírá stavební firmu, která čističku vod zmodernizuje. "V současné době jsme na horním limitu kapacity pro čistění srážkových vod a při výstavbě paralelní vzletové dráhy tam vznikne plocha, ze které se musí srážková voda dostat a vyčistit," uvedl Kraus. Rozšířena podle něj bude také retenční nádrž na dešťovou vodu v severní části letiště. Kvůli výstavbě nové dráhy se přesune depo pro automobilové cisterny, protože na jeho místě vznikne pojezdová dráha.
O budoucnosti Letiště Václava Havla dnes v Kladně hovořili zástupci letiště, obcí i zahraniční účastníci konference, kteří se zabývají rozvojem jiných evropských letišť. Konferenci organizovalo sdružení Prague Airport Region, které sdružuje obce z okolí pražského letiště.
Účastníci se shodli na tom, že je potřeba, aby na letiště byla zavedena kolejová doprava. Má to být zajištěno mimo jiné modernizací železniční trati mezi Kladnem a Prahou s odbočkou na letiště, která je často nazývána rychlodráhou. Trať má být modernizována postupně po jednotlivých částech, počítá se také s opravami nádraží a budováním zastávek. "Naším cílem je vše připravit tak, aby realizace začala v roce 2014 nebo 2015 a celý projekt byl dokončen do roku 2020," uvedl zástupce odboru strategie Správy železniční a dopravní cesty Jan Šulc.
Podle účastníků konference je kvůli plánovanému rozšíření kapacity letiště také potřeba sjednotit středočeskou a pražskou integrovanou dopravu, upravit některé velké křižovatky u letiště nebo dostavět Pražský okruh. Prioritou bude také budování velkých odstavných parkovišť na okraji Prahy. Tyto kroky by mělo pomoct zajistit nedávno podepsané memorandum o spolupráci mezi Prahou a Středočeským krajem.
Zdroj: Wikipedia, flyJacob, licence
Zdroj: ČTK
Zdroj: ČTK