Počet havárií na pražské vodovodní síti loni klesl, snížila se i doba přerušení dodávek pitné vody

Pražskou vodovodní síť postihlo v loňském roce 5029 havárií. Je to o 179 událostí méně než v roce 2018. „Loni nám přála mírná zima a také léto nebylo tak suché jako o rok dříve. Právě pohyb půdy a koroze materiálu byly nejčastější příčinou havárií, podílely se na nich v pětadevadesáti procentech,“ uvedl tiskový mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací Tomáš Mrázek.

4 min. čtení

O téměř dvě hodiny na 8 hodin a 58 minut poklesla doba přerušení dodávek pitné vody na jednu havárii. „To přisuzujeme rozsáhlému monitoringu sítě, který nám umožňuje operativně reagovat a dorazit na místo havárie, co nejdříve. V loňském roce PVK vynaložily na opravy a údržbu vodohospodářské infrastruktury 1,3 miliardy korun,“ sdělil Mrázek. 

Rozsáhlé investice do obnovy sítí posledních let mají také svůj podíl na postupné snižování poruchovosti. „Jsme rádi, že úsilí obou společností se začíná úročit a dočasné snížení komfortu obyvatel v průběhu oprav přináší výsledky,“ uvedla tajemnice Pražské vodohospodářské společnosti Hana Kletečková.

Havárií I. kategorie, kdy je bez vody více než tisíc odběratelů či strategické, zdravotnické a sociální objekty, bylo 74, což je meziroční nárůst o 7 událostí. Z deseti na osm klesl počet havárií na profilech větších než 1000 milimetrů.

Na stokové síti PVK loni zaznamenaly 3 507 havárií, oproti roku 2018 to představuje nárůst o necelá čtyři procenta. Havárií přípojek bylo 48 procent, havarijní opravy na stokách činily 32 procent a zbytek připadal na havárie šachet, komor, nádrží, spadišť a ostatních zařízení. 
Pražané mohou sledovat webové stránky www.pvk.cz, kde jsou informace o výlukách ve speciální sekci. Info o haváriích běží v režimu on-line včetně upřesnění, zda mají vliv na dodávky pitné vody a lokalitě, kde jsou případně umístěny cisterny s náhradním zásobováním. Vše je dostupné i na google mapách.

Odběratelé si také mohou aktivovat službu SMS INFO, kdy bezplatně dostávají do svého mobilního telefonu zprávy o haváriích v jimi zvolené lokalitě. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112 nebo 601 274 274 či v Zákaznickém centru PVK – Dykova 3, Praha 10.

Vývoj počtu havárií na vodovodní síti

2010 3960

2011 4309

2012 4507

2013 4717

2014 4520

2015 4677

2016 4500

2017 4959

2018 5208

2019 5029

Vývoj počtu havárií na stokové síti

2010 2747

2011 3189

2012 3779

2013 3440

2014 3736

2015 4338

2016 3913

2017 3643

2018 3384

2019 3507


Zdroj: redakce

Zdroj: redakce

Doporučujeme