„Průměrná doba přerušení dodávky jednou havárií poklesla na deset hodin a 27 minut,“ uvedl Mrázek. Havárií první kategorie bylo čtyřicet, což je o 31 méně než předloni. Nejčastější příčinou havárií byla koroze materiálu, která způsobila 71,5 procenta případů. Na druhém místě je pak pohyb půdy s 22 procenty.
Stejně jako v minulých letech bylo nejvíce havárii na vodovodní síti v Praze 4 a 5. „Je to dáno velkými sídlišti, které se stavěly v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století, a tehdejší vodohospodáři museli povinně používat nekvalitní polskou litinu,“ sdělil Mrázek.
Z celkového počtu havárií na kanalizační síti byla polovina na přípojkách, 29 procent na stokách a necelých 16 procent na vstupních šachtách. Podle druhu poškození byla ve zhruba dvou třetinách případů příčinou havárie kanalizační sítě ucpávka a sedimenty. „Dále bylo řešeno 348 chybějících či poškozených poklopů na stokové síti, což bylo o 112 víc než v roce 2021,“ dodal mluvčí.
Pražané mohou sledovat webové stránky www.pvk.cz, kde jsou informace o výlukách ve speciální sekci. Info o haváriích běží v režimu on-line včetně upřesnění, zda mají vliv na dodávky pitné vody a lokalitě, kde jsou případně umístěny cisterny s náhradním zásobováním. Vše je dostupné na google mapách.
Odběratelé si také mohou aktivovat službu SMS INFO, prostřednictvím které dostávají bezplatně do svého mobilního telefonu zprávy o haváriích v jimi zvolené lokalitě. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz, zákaznickou linku 840 111 112 nebo 601 274 274.
Autor: ČTK
Foto: pvk.cz