Stavět by se mohlo podle aktuálních plánů v letech 2028 až 2030.
Okružní plavbu by umožnilo proražení krátkého kanálu mezi Baťovým kanálem a tokem Moravy ve Veselí. Vzniknout by tam muselo také nové lodní zdvihadlo, které pomůže překonat výškový rozdíl mezi hladinami. Záměr je však ještě komplexnější, protože se má na více než dvojnásobnou kapacitu rozšířit veselský přístav. V budoucnu se do něj má vejít 81 lodí, dnes jich zde může kotvit 35. Půjde jak o dlouhodobá, tak o krátkodobá stání. Počítá se také s novým hygienickým zázemím, vodovodními a kanalizačními přípojkami, veřejným osvětlením a místem na odpad.
Menší přístav vznikne také v Zarazicích. Přístavní hrana bude mít délku 45 metrů, což odpovídá kotvení čtyř malých plavidel. U přístavu bude také deset parkovacích míst a prostranství okolo něj bude mít parkovou úpravu s herními prvky.
Baťův kanál se stal v minulém desetiletí velmi oblíbeným výletním místem. Aktuálně je možné plout z Otrokovic až do slovenské Skalice, v budoucnu by to mělo jít na severu až do Kroměříže a na jihu do Hodonína. Loni na něj zavítalo 75.000 návštěvníků. Každoročně se zlepšuje jak infrastruktura přímo na kanále, tak se zvětšují možnosti trávení volného času v blízkém okolí.
Foto: Wikipedia, Manka, licence
Zdroj: ČTK