V květnu tohoto roku spustila Generation awake kampaň proti plýtvání nejen pitnou vodou. Vlajkovou lodí této kampaně je video s neurotickým kyblíkem Walterem, který si u psychologa stěžuje, jak ho mučí, když lidé nešetří vodou.
Kampaň je na stránkách Generation awake dostupná ve 23 jazycích a má za cíl upozorňovat spotřebitele na nebezpečí plýtváním trvale udržitelných zrdojů. Ve hře není jen pitná voda, ale i otázka plýtvání jídlem, které se mnohým v lednicích kazí dříve než se dostanou k jeho konzumaci nebo například oblečením.
Kampaň má za cíl rozšiřovat své pole působnosti. Na svých stránkách chystá například přehled věcí z pohledu zanechávání velké "vodní stopy" (vodní stopa je celkové množství vody spotřebované na výrobu produktů. Velká část “vodní stopy” se přičítá průmyslu, zemědělství a turismu. A největší část – téměř celá polovina – jde na výrobu energie. Například na na výrobu jednoho kilogramu hovězího je zapotřebí 15 500 litrů vody, na přípravu jednoho šálku kávy je zapotřebí 140 litrů vody a na vypěstování jednoho kilogramu kukuřice je zapotřebí 900 litrů vody). Podle Generation awake mezi věci poznamenanými velkou vodní stopou patří například hamburgery, džíny nebo pivo.
Video soutěž pro veřejnost bude spuštěna na podzim tohoto roku. Kampaň chystá také živé happeningy v Itálii, Nizozemí, Rumunsku nebo ve Španělsku.
Zdroj: generationawake.eu
Foto: euroskop.cz
Zdroj: PK
Zdroj: PK