Rewrite letters from the image.
 
 
detail

Spotřeba sycených nápojů klesla za první polovinu roku o 10%

Spotřeba sycených nápojů klesla za první polovinu roku o 10%

Výrazné snížení spotřeby u sycených nápojů - limonád zaznamenala v našich domácnostech agentura GfK. Naopak spotřaba roste u sirupů a práškových nápojů. Výzkum napovídá, že konzumenti dávají přednost kohoutkové vodě před balenými nápoji.

Údaje plynou z průzkumu trhu metodou panelu domácností  (ConsumerScan GfK) za období 1-6/2010 ve  srovnání se stejnou periodou předchozího roku. ConsumerScan je kontinuální panelový výzkum, založený na detailních informacích o nákupech reprezentativního vzorku 2000 českých domácností.

"Spotřební chování domácností je možno nazvat konzervativním, mění se poměrně pomalu, a tak při nástupu krize spotřeba domácností „táhla“ ekonomiku. Naopak v první polovině letošního roku  nastoupilo šetření. Spotřeba domácností v měřených kategoriích (rychloobrátkové zboží, čerstvé zboží, tabák) při započtení inflace meziročně stagnovala." uvedla Vladimíra Šebková ze společnosti  GfK.

Ani segment nealkoholických nápojů nezůstal ušetřen omezení spotřeby v domácnostech. V objemu se nákup propadl o 2,5 %, a to přesto, že počet kupujících domácností tohoto segmentu mírně narostl – 98% všech českých domácností alespoň 1x za půl roku nakoupilo některý ze studených nealkoholických nápojů. V hodnotě se nákup domácností zvýšil o 2% - což odpovídá cca 0 trendu při započítání inflace.

"Největší odklon spotřeby je u sycených nápojů, především limonád – zde se spotřeba snížila o víc jak 10% v objemu a 8% v hodnotě. Největší subkategorie studených nealkoholických nápojů  – vody – stagnuje na 0 trendu v objemu i v hodnotě." doplnila Vladimíra Šebková.

Naopak vyšší domácí spotřebou se mohou pochlubit džusy, ledové čaje a opětovné oživení zájmu zažívají sirupy a práškové nápoje.

Výzkum napovídá, že trend snížení spotřeby slazených sycených nápojů pokračuje. Věřme, že bude pokračovat!

15. 10. 2010 (hav)
Mohlo by vás zajímat
Spotřeba cukru v ochucených vodách klesla o desetinu Vice

Spotřeba cukru v ochucených vodách klesla o desetinu

8.9.

Mezi roky 2012 a 2016 se snížil obsah cukru v 25 nejprodávanějších ochucených minerálních vodách, což představuje polovinu trhu, o 10,76 procenta. V roce 2016 se ho v těchto nápojích použilo 9329,1 tuny, za sledované období tak jeho potřeba klesla o 1124,6 tuny. Včera to na tiskové konferenci řekla předsedkyně Svazu minerálních vod Jana Ježková.


Poplatek za odběr minerálních vod se zvýší, podle vlády nezdraží Vice

Poplatek za odběr minerálních vod se zvýší, podle vlády nezdraží

9.6.

Poplatek za odběr minerální vody z přírodního zdroje se od 1. července pro výrobce balených vod zvýší na dvojnásobek. Příslušné nařízení dnes schválila vláda. Kvůli navýšení poplatku podle vládního materiálu zřejmě stoupnou ceny balených vod, premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) k tomu ale nevidí důvod. 


MZ navrhuje zvýšit od 1.7. poplatek za odběr minerální vody Vice

MZ navrhuje zvýšit od 1.7. poplatek za odběr minerální vody

8.6.

Poplatek za odběr minerální vody z přírodního zdroje by měl od 1. července pro výrobce balených vod ze současných tří korun stoupnut na šest Kč za metr krychlový, tedy na dvojnásobek. Návrh připravilo ministerstvo zdravotnictví pro pondělní jednání vlády. 


Hrátky s vodou: film O Vodičce Vice

Hrátky s vodou: film O Vodičce

6.2.

Zajímají se vaše děti o to, jak se dostane voda z kohoutku až k vám domů? Proč se staví přehrady nebo jak se voda čistí? Pusťte jim edukativní video O Vodičce, ve kterém se zábavnou formou dozví odpovědi na své otázky.


SZPI našla v Albertu kontaminovanou balenou vodu od Vesety Vice

SZPI našla v Albertu kontaminovanou balenou vodu od Vesety

2.12.

V trutnovské prodejně Albert v Žižkově ulici našla Státní zemědělská a potravinářská inspekce balenou vodu kontaminovanou zeleným zákalem a zelenou sedlinou, tedy řasou. Okamžitě nařídila danou šarži stáhnout z prodeje.


Obliba slazených nápojů klesá, pijeme více kohoutkové Vice

Obliba slazených nápojů klesá, pijeme více kohoutkové

31.7.

Češi v posledních letech kupují stále méně nealkoholických nápojů. Loni jejich spotřeba meziročně klesla o dvě procenta, od roku 2004 pak o celých deset procentech. Vyplývá to z čísel, která poskytl Svazu výrobců nealkoholických nápojů.


Proč pít “obyčejnou” vodu Vice

Proč pít “obyčejnou” vodu

20.4.

Přečtěte si, jak důležitá je voda pro náš organismus, kolik jí potřebujeme vypít denně, co znamená mít žízeň nebo jak má vypadat skutečný pitný režim a mnoho dalších užitečných informací o účincích této životně důležité tekutiny.


Bude film Tapped tou poslední kapkou? Vice

Bude film Tapped tou poslední kapkou?

27.3.

Nenechte si ujít "Taped", další z řady filmů o tom, jak nesmyslně stále nakupujeme balenou vodu. Možná Vás právě tento film přesvědčí pro ekologičtější a ekonomičtější variantu - kohoutkovou vodu. 


Kohoutková voda se pije v Barceloně i v Melbourne Vice

Kohoutková voda se pije v Barceloně i v Melbourne

19.3.

Hnutí Česko pije z vodovodu uveřejnilo anketu na téma jak moc se pije kohoutková voda v zahraničí. Výsledky jsou jednoznačné, v zahraničí se všude, kde to jen lze, dává více přednost pití vody kohoutkové než balené.


Dánové vyměnili minerálky za kohoutkovou Vice

Dánové vyměnili minerálky za kohoutkovou

10.1.

Dánsko se ujalo předsednictví Evropské unie a přináší řadu inspirujícíh novinek vedoucí ke snižování nákladů. V této severské zemi musí delegáti zapomenout např. na minerálky na stolech, místo nich budou připraveny karafy s kohoutkovou vodou.Informovala o tom agentura DPA.


Čím světlejší, tím lepší! Vice

Čím světlejší, tím lepší!

6.5.

Náš subjektivní pocit žízně ani zdaleka neodpovídá naší skutečné potřebě tekutin. Správně bychom měli pít, i když žízeň nemáme! Jak ale poznat kolik vody potřebujeme? Britští vědci přišli s jednoduchým indikátorem, kterým je barva moče...


Nové kampaně projektu Friends of Glass Vice

Nové kampaně projektu Friends of Glass

7.4.

Friends of Glass je celoevropský projekt, který podporuje a prosazuje právo spotřebitelů na možnost volby potravin a nápojů ve skleněných obalech. Do projektu se zapojila také česká sklárna Vetropack Moravia Glass.


82% Čechů chce kohoutkovu vodu v restauracích, jsou ochotni i zaplatit Vice

82% Čechů chce kohoutkovu vodu v restauracích, jsou ochotni i zaplatit

11.3.

Vodu z kohoutku považují Češi za kvalitní a chutnou, ale v restauraci si ji neobjednají – jednak proto, že většinou není v nabídce, jednak kvůli studu či reakci obsluhy. Poptávka po vodě z kohoutku v restauracích přesto existuje, jak vyplývá z reprezentativního průzkumu společnosti Synovate Česká republika.


Víme, co pijeme – ověřování fyzikálních, chemických a organoleptických ukazatelů 2 Vice

Víme, co pijeme – ověřování fyzikálních, chemických a organoleptických ukazatelů 2

17.5.

Další díl seriálu o kvalitě vody - tentokrát o zdravotních důsledcích jednotlivých fyzikálních, chemických a organoleptických ukazatelů.


Víme, co pijeme – ověřování fyzikálních, chemických a organoleptických ukazatelů Vice

Víme, co pijeme – ověřování fyzikálních, chemických a organoleptických ukazatelů

11.5.

V předchozích dílech našeho seriálu o kvalitě vody jsme si představili mikroorganismy, které by se rozhodně neměly v kvalitní a nezávadné vodě vyskytovat. Tento díl věnujeme fyzikálním, chemickým a organoleptickým ukazatelům.

Víme, co pijeme – ověřování mikrobiologické nezávadnosti Vice

Víme, co pijeme – ověřování mikrobiologické nezávadnosti

15.2.

V minulém díle jsme vysvětlili, jaký je rozdíl mezi nejvyšší mezní, mezní a doporučenou hodnotou hygienických limitů. Dnes se již budeme věnovat konkrétním ukazatelům kvality vody – tentokrát  makrobiologickým.


Víme, co pijeme – úvod Vice

Víme, co pijeme – úvod

11.2.

Pokud chceme zjistit, jaká je aktuální kvalita pitné vody ve vašem městě městě, stačí navštívit www stránky vodárenských společností. Ne všichni jsou ale chemici a odborným výrazům ve výsledcích nemusí rozumět. Proto na našem webu Vodarenstvi.cz přicházíme se seriálem, který vám srozumitelnou formou pomůže zorientovat se ve zmiňovaných datech.


Reklama
Oborové informace

EY jako partner pro získání evropských dotací

EY jako partner pro získání evropských dotací Vice

1.9.

Poradenská společnost EY (dříve Ernst & Young) v letošním roce rozšíří své porfolio...

...

Zasílat novinky
Blog
Ing. Jana Bábíková

Voda nad zlato?

Ing. Jana Bábíková

Voda vždycky byla a zřejmě také vždycky bude velmi… VÍCE