V trutnovské prodejně Albert v Žižkově ulici našla Státní zemědělská a potravinářská inspekce balenou vodu kontaminovanou zeleným zákalem a zelenou sedlinou, tedy řasou. Okamžitě nařídila danou šarži stáhnout z prodeje.
Šlo o neperlivou vodu v jedenapůllitrových lahvích od výrobce Veseta, informoval v tiskové zprávě mluvčí inspekce Pavel Kopřiva.
Takzvanou organoleptickou závadnost výrobku Aqua neperlivá pitná voda odhalili inspektoři senzorickým hodnocením. Datum minimální trvanlivosti je do 2. srpna 2014. Podle Kopřivy se v dané šarži vyrobilo přes 13.000 lahví. Kolik se jich dostalo do oběhu, není zřejmé. Inspekce doporučuje všem spotřebitelům, kteří si vodu koupili, aby uvedenou šarži nekonzumovali.
26.4.
Vratné skleněné lahve společnosti Mattoni 1873 směřují do širší distribuční sítě. Podle firmy se v pilotním projektu, který začal v srpnu loňského roku, osvědčily a zákazníci o ně mají zájem. Středoevropská nápojová skupina se už několik let snaží podporovat přechod na vratné obaly, kromě skla jde také o PET lahve.
13.9.
Společnost Mattoni 1873 začala stáčet minerální vodu do zálohovaných skleněných lahví, které budou určené pro maloobchodní prodejny. Firma tím chce podpořit cirkulární ekonomiku, tedy dlouhodobě udržitelnou výrobu s minimem odpadů. Podle mluvčí společnosti Mattoni 1873 Andrey Brožové je o skleněné lahve mezi zákazníky zájem, poprvé budou k dostání koncem září.
20.8.
Zahrnout doporučení k zavedení záloh na nápojové PET lahve a plechovky do návrhu rámce pro cirkulární ekonomiku žádá po ministerstvu životního prostředí (MŽP) iniciativa Zálohujme. Iniciativa, jejímž členem je například společnost Mattoni 1873, to uvedla v dopisu ministerstvu.
8.9.
Mezi roky 2012 a 2016 se snížil obsah cukru v 25 nejprodávanějších ochucených minerálních vodách, což představuje polovinu trhu, o 10,76 procenta. V roce 2016 se ho v těchto nápojích použilo 9329,1 tuny, za sledované období tak jeho potřeba klesla o 1124,6 tuny. Včera to na tiskové konferenci řekla předsedkyně Svazu minerálních vod Jana Ježková.
9.6.
Poplatek za odběr minerální vody z přírodního zdroje se od 1. července pro výrobce balených vod zvýší na dvojnásobek. Příslušné nařízení dnes schválila vláda. Kvůli navýšení poplatku podle vládního materiálu zřejmě stoupnou ceny balených vod, premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) k tomu ale nevidí důvod.
8.6.
Poplatek za odběr minerální vody z přírodního zdroje by měl od 1. července pro výrobce balených vod ze současných tří korun stoupnut na šest Kč za metr krychlový, tedy na dvojnásobek. Návrh připravilo ministerstvo zdravotnictví pro pondělní jednání vlády.
31.7.
Češi v posledních letech kupují stále méně nealkoholických nápojů. Loni jejich spotřeba meziročně klesla o dvě procenta, od roku 2004 pak o celých deset procentech. Vyplývá to z čísel, která poskytl Svazu výrobců nealkoholických nápojů.
20.4.
Přečtěte si, jak důležitá je voda pro náš organismus, kolik jí potřebujeme vypít denně, co znamená mít žízeň nebo jak má vypadat skutečný pitný režim a mnoho dalších užitečných informací o účincích této životně důležité tekutiny.
27.3.
Nenechte si ujít "Taped", další z řady filmů o tom, jak nesmyslně stále nakupujeme balenou vodu. Možná Vás právě tento film přesvědčí pro ekologičtější a ekonomičtější variantu - kohoutkovou vodu.
19.3.
Hnutí Česko pije z vodovodu uveřejnilo anketu na téma jak moc se pije kohoutková voda v zahraničí. Výsledky jsou jednoznačné, v zahraničí se všude, kde to jen lze, dává více přednost pití vody kohoutkové než balené.
10.1.
Dánsko se ujalo předsednictví Evropské unie a přináší řadu inspirujícíh novinek vedoucí ke snižování nákladů. V této severské zemi musí delegáti zapomenout např. na minerálky na stolech, místo nich budou připraveny karafy s kohoutkovou vodou.Informovala o tom agentura DPA.
7.4.
Friends of Glass je celoevropský projekt, který podporuje a prosazuje právo spotřebitelů na možnost volby potravin a nápojů ve skleněných obalech. Do projektu se zapojila také česká sklárna Vetropack Moravia Glass.
11.3.
Vodu z kohoutku považují Češi za kvalitní a chutnou, ale v restauraci si ji neobjednají – jednak proto, že většinou není v nabídce, jednak kvůli studu či reakci obsluhy. Poptávka po vodě z kohoutku v restauracích přesto existuje, jak vyplývá z reprezentativního průzkumu společnosti Synovate Česká republika.
15.10.
Výrazné snížení spotřeby u sycených nápojů - limonád zaznamenala v našich domácnostech agentura GfK. Naopak spotřaba roste u sirupů a práškových nápojů. Výzkum napovídá, že konzumenti dávají přednost kohoutkové vodě před balenými nápoji.
S ideologickým bojem proti kapitalismu má na… VÍCE