Rewrite letters from the image.
 
 
detail

Nové kampaně projektu Friends of Glass

Nové kampaně projektu Friends of Glass

Friends of Glass je celoevropský projekt, který podporuje a prosazuje právo spotřebitelů na možnost volby potravin a nápojů ve skleněných obalech. Do projektu se zapojila také česká sklárna Vetropack Moravia Glass.

Projekt Friends of Glass založila v roce 2009 Federace evropských výrobců obalového skla (FEVE) v reakci na starší průzkum, podle kterého 74% evropských spotřebitelů dává přednost potravinám a nápojům ve skleněných obalech. FEVE má v současné době 59 členů z řad výrobců skla, skleněných obalů a nádobí ve 23 zemích Evropy. Posláním projektu Friends of Glass je propagovat skleněné obaly a recyklování skla. Pokud se chcete sami stát "přítelem skla" zaregistrujte se zde.

 


Nedávno se aktivně zapojila do kampaně Friends of Glass také Vetropack Moravia Glass. Sklárna připravila pro žáky 2. stupně základních škol projekt, jehož cílem bylo zvýšit osvětu o skle mezi mladými lidmi. Od začátku letošního roku se tak zúčastnilo více než 500 základních škol v rámci celé České republiky. Velký zájem vzbudila soutěž, kdy žáci 6. až 9. tříd odpovídali na otázku: Kolik energie je možné ušetřit recyklací jediné skleněné láhve potřebné na provoz osobního počítače? Žáci museli najít správnou odpověď na stránkách www.friendsofglass.cz. 250 vylosovaných výherců vyhrálo 4GB flashku ve tvaru lahvičky a škola, ze které se přihlásilo nejvíce účastníků, má možnost se vypravit na exkurzi do kyjovské sklárny. Absolutním vítězem se stala ZŠ Kdyně, ze které bude vybráno z různých tříd 50 žáků, kteří za odměnu koncem dubna pojedou do Kyjova a prohlédnou si, kde a jak tradiční skleněný obal vzniká.


Nová kampaň Friends of Glass, jejímž cílem je zvýšit povědomí o výhodách skleněných obalů pro zdraví, se nazývá NIC. Na stránkách se dočtete, že díky své nepropustnosti je sklo jediný obalový materiál, u kterého mezi potravinami či nápoji a obalem není žádná plastová vrstva. Sklo není toxické a neobsahuje škodlivé substance, jako je bisfenol A, chemická látka, která napodobuje estrogen. Skleněný obal nikdy nereaguje s výrobkem, který je v obalu uložen – a to ani při ohřívání v mikrovlnné troubě. Chuť i vitamíny tak zůstanou vždy zachovány. Jak tvrdí zakladatelé tohoto projektu - NIC není tak bezpečné a přirozené jako sklo. Na webových stránkách kampaně si můžete nechat zdarma zaslat domů designové lahve, které se ke kampani vážou.

 

 

Zdroj: www.vetropack.cz, www.friendsofglass.cz, www.friendsofglass.com, www.feve.orgwww.nothingisgoodforyou.cz

7. 4. 2011 (em)
Mohlo by vás zajímat
Poplatek za odběr minerálních vod se zvýší, podle vlády nezdraží Vice

Poplatek za odběr minerálních vod se zvýší, podle vlády nezdraží

9.6.

Poplatek za odběr minerální vody z přírodního zdroje se od 1. července pro výrobce balených vod zvýší na dvojnásobek. Příslušné nařízení dnes schválila vláda. Kvůli navýšení poplatku podle vládního materiálu zřejmě stoupnou ceny balených vod, premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) k tomu ale nevidí důvod. 


MZ navrhuje zvýšit od 1.7. poplatek za odběr minerální vody Vice

MZ navrhuje zvýšit od 1.7. poplatek za odběr minerální vody

8.6.

Poplatek za odběr minerální vody z přírodního zdroje by měl od 1. července pro výrobce balených vod ze současných tří korun stoupnut na šest Kč za metr krychlový, tedy na dvojnásobek. Návrh připravilo ministerstvo zdravotnictví pro pondělní jednání vlády. 


SZPI našla v Albertu kontaminovanou balenou vodu od Vesety Vice

SZPI našla v Albertu kontaminovanou balenou vodu od Vesety

2.12.

V trutnovské prodejně Albert v Žižkově ulici našla Státní zemědělská a potravinářská inspekce balenou vodu kontaminovanou zeleným zákalem a zelenou sedlinou, tedy řasou. Okamžitě nařídila danou šarži stáhnout z prodeje.


Obliba slazených nápojů klesá, pijeme více kohoutkové Vice

Obliba slazených nápojů klesá, pijeme více kohoutkové

31.7.

Češi v posledních letech kupují stále méně nealkoholických nápojů. Loni jejich spotřeba meziročně klesla o dvě procenta, od roku 2004 pak o celých deset procentech. Vyplývá to z čísel, která poskytl Svazu výrobců nealkoholických nápojů.


Proč pít “obyčejnou” vodu Vice

Proč pít “obyčejnou” vodu

20.4.

Přečtěte si, jak důležitá je voda pro náš organismus, kolik jí potřebujeme vypít denně, co znamená mít žízeň nebo jak má vypadat skutečný pitný režim a mnoho dalších užitečných informací o účincích této životně důležité tekutiny.


Bude film Tapped tou poslední kapkou? Vice

Bude film Tapped tou poslední kapkou?

27.3.

Nenechte si ujít "Taped", další z řady filmů o tom, jak nesmyslně stále nakupujeme balenou vodu. Možná Vás právě tento film přesvědčí pro ekologičtější a ekonomičtější variantu - kohoutkovou vodu. 


Kohoutková voda se pije v Barceloně i v Melbourne Vice

Kohoutková voda se pije v Barceloně i v Melbourne

19.3.

Hnutí Česko pije z vodovodu uveřejnilo anketu na téma jak moc se pije kohoutková voda v zahraničí. Výsledky jsou jednoznačné, v zahraničí se všude, kde to jen lze, dává více přednost pití vody kohoutkové než balené.


Dánové vyměnili minerálky za kohoutkovou Vice

Dánové vyměnili minerálky za kohoutkovou

10.1.

Dánsko se ujalo předsednictví Evropské unie a přináší řadu inspirujícíh novinek vedoucí ke snižování nákladů. V této severské zemi musí delegáti zapomenout např. na minerálky na stolech, místo nich budou připraveny karafy s kohoutkovou vodou.Informovala o tom agentura DPA.


82% Čechů chce kohoutkovu vodu v restauracích, jsou ochotni i zaplatit Vice

82% Čechů chce kohoutkovu vodu v restauracích, jsou ochotni i zaplatit

11.3.

Vodu z kohoutku považují Češi za kvalitní a chutnou, ale v restauraci si ji neobjednají – jednak proto, že většinou není v nabídce, jednak kvůli studu či reakci obsluhy. Poptávka po vodě z kohoutku v restauracích přesto existuje, jak vyplývá z reprezentativního průzkumu společnosti Synovate Česká republika.


Spotřeba sycených nápojů klesla za první polovinu roku o 10% Vice

Spotřeba sycených nápojů klesla za první polovinu roku o 10%

15.10.

Výrazné snížení spotřeby u sycených nápojů - limonád zaznamenala v našich domácnostech agentura GfK. Naopak spotřaba roste u sirupů a práškových nápojů. Výzkum napovídá, že konzumenti dávají přednost kohoutkové vodě před balenými nápoji.


Reklama
Oborové informace

EY jako partner pro získání evropských dotací

EY jako partner pro získání evropských dotací Vice

1.9.

Poradenská společnost EY (dříve Ernst & Young) v letošním roce rozšíří své porfolio...

...

Zasílat novinky
Blog
Ing. Jana Bábíková

Voda nad zlato?

Ing. Jana Bábíková

Voda vždycky byla a zřejmě také vždycky bude velmi… VÍCE