Rewrite letters from the image.
 
 
detail

ČR loni do svých přístavů v Hamburku investovalo 4,1 milionu korun

ČR loni do svých přístavů v Hamburku investovalo 4,1 milionu korun

Česká republika loni do rozvoje českých přístavů v Hamburku investovala 4,1 milionu korun. Ohlášené stomilionové investice, které měly ze zanedbaného majetku vytvořit zajímavý komunikační uzel pro rejdaře, se tak odkládá. Největší investicí byla oprava asfaltových zpevněných ploch v Sálském přístavu, které bylo nezbytné pro jeho udržení v provozu. 

ČTK to řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Přibližně 1,8 milionu Kč loni ministerstvo prostřednictvím podřízené organizace Ředitelství vodních cest (ŘVC) investovalo do dokončení stavebních prací započatých v minulých letech.
Šlo především o oplocení Vltavského a Sálského přístavu a jejich vybavení kamerovým systémem pro zvýšení bezpečnosti uskladněného zboží.

Česká republika má v Hamburku tři přístavní území: Sálský a Vltavský přístav, které k sobě přiléhají a byly propůjčeny Československu k užívání na základě versailleské smlouvy, a samostatný Peutský přístav, který v roce 1929 Československo koupilo.

Modernizaci přístavů komplikuje skutečnost, že ČR s Hamburkem řeší výměnu území Sálského a Vltavského přístavu za jiné lokality.
"Další prostředky se do přístavů Moldauhafen a Saalehafen s ohledem na probíhající jednání o výměně přístavních území nevkládaly, neboť nebyl zřejmý časový horizont opuštění území a bylo by riziko, že investice by pak nebyly efektivní," uvedl mluvčí.

Jednání o výměně území trvají už déle než rok a zatím nemají jasný výsledek. Ještě do konce měsíce chce Hamburk kvůli tomu navštívit ministr dopravy Dan Ťok. ČR svá území chce vyměnit za přístavní zónu s lepším dopravním napojením, zejména pro námořní lodě. Takové území by pak mohlo plnohodnotně sloužit zahraničnímu obchodu podniků z České republiky. Německá strana uvádí, že má zájem o české území, které chce využít pro komerční výstavbu.

Rozsáhlou modernizaci českého území ministerstvo dopravy oznámilo v roce 2015. Do dlouhodobě chátrajících pozemků plánovalo investovat zhruba 150 milionů korun a znovu jej obnovit do podoby, kdy by bylo lákavé pro lodní dopravce. Z plánovaných investic se zatím uskutečnil zlomek v podobě demolice zchátralých budov, nebo zmíněného oplocení areálu a rekonstrukce asfaltových ploch.

Foto: Wikipedia, Gerd Fahrenhorst, licence

7. 7. 2017 ČTK
Oborové informace

EY jako partner pro získání evropských dotací

EY jako partner pro získání evropských dotací Vice

1.9.

Poradenská společnost EY (dříve Ernst & Young) v letošním roce rozšíří své porfolio...

...

Zasílat novinky
Blog
Ing. Jana Bábíková

Voda nad zlato?

Ing. Jana Bábíková

Voda vždycky byla a zřejmě také vždycky bude velmi… VÍCE