Rewrite letters from the image.
 
 
detail

ČR loni do svých přístavů v Hamburku investovalo 4,1 milionu korun

ČR loni do svých přístavů v Hamburku investovalo 4,1 milionu korun

Česká republika loni do rozvoje českých přístavů v Hamburku investovala 4,1 milionu korun. Ohlášené stomilionové investice, které měly ze zanedbaného majetku vytvořit zajímavý komunikační uzel pro rejdaře, se tak odkládá. Největší investicí byla oprava asfaltových zpevněných ploch v Sálském přístavu, které bylo nezbytné pro jeho udržení v provozu. 

ČTK to řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Přibližně 1,8 milionu Kč loni ministerstvo prostřednictvím podřízené organizace Ředitelství vodních cest (ŘVC) investovalo do dokončení stavebních prací započatých v minulých letech.
Šlo především o oplocení Vltavského a Sálského přístavu a jejich vybavení kamerovým systémem pro zvýšení bezpečnosti uskladněného zboží.

Česká republika má v Hamburku tři přístavní území: Sálský a Vltavský přístav, které k sobě přiléhají a byly propůjčeny Československu k užívání na základě versailleské smlouvy, a samostatný Peutský přístav, který v roce 1929 Československo koupilo.

Modernizaci přístavů komplikuje skutečnost, že ČR s Hamburkem řeší výměnu území Sálského a Vltavského přístavu za jiné lokality.
"Další prostředky se do přístavů Moldauhafen a Saalehafen s ohledem na probíhající jednání o výměně přístavních území nevkládaly, neboť nebyl zřejmý časový horizont opuštění území a bylo by riziko, že investice by pak nebyly efektivní," uvedl mluvčí.

Jednání o výměně území trvají už déle než rok a zatím nemají jasný výsledek. Ještě do konce měsíce chce Hamburk kvůli tomu navštívit ministr dopravy Dan Ťok. ČR svá území chce vyměnit za přístavní zónu s lepším dopravním napojením, zejména pro námořní lodě. Takové území by pak mohlo plnohodnotně sloužit zahraničnímu obchodu podniků z České republiky. Německá strana uvádí, že má zájem o české území, které chce využít pro komerční výstavbu.

Rozsáhlou modernizaci českého území ministerstvo dopravy oznámilo v roce 2015. Do dlouhodobě chátrajících pozemků plánovalo investovat zhruba 150 milionů korun a znovu jej obnovit do podoby, kdy by bylo lákavé pro lodní dopravce. Z plánovaných investic se zatím uskutečnil zlomek v podobě demolice zchátralých budov, nebo zmíněného oplocení areálu a rekonstrukce asfaltových ploch.

Foto: Wikipedia, Gerd Fahrenhorst, licence

7. 7. 2017 ČTK
Reklama
Oborové informace

EY jako partner pro získání evropských dotací

EY jako partner pro získání evropských dotací Vice

1.9.

Poradenská společnost EY (dříve Ernst & Young) v letošním roce rozšíří své porfolio...

...

Zasílat novinky
Blog
Ing. Jana Bábíková

Voda nad zlato?

Ing. Jana Bábíková

Voda vždycky byla a zřejmě také vždycky bude velmi… VÍCE