Rewrite letters from the image.
 
 
detail
Ing. Jana Bábíková

BLOG: Koupím za 4, prodám za 30 aneb Český Kocourkov

Pan Pasquale bagatelizuje výskyt bakterie E-coli v balené vodě Aquila. Tvrdí, že to nebyl velký problém... Asi od šéfa společnosti vyrábějící balené a minerální vody nelze čekat nic jiného.

Zajímavější už ale je pasáž atakující nabídku kouhoutkové vody v restauracích. Je jasné, že prodeje minerálních a balených vod v supermarketech jdou dlouhodobě dolů. V restauracích však lidé minerálku či balenou vod stále objednávají. Výzkumy ale ukazují, že by i zde kohoutkovou vodu jednoznačně přivítali. Je to spíše o odvaze nás zákazníků, zeptat se, zda je kohoutková v nabídce. Jinak řečeno, je otázkou času, kdy se čeští zákazníci naučí si o kohoutkovu vodu v restauraci říci. A to se výrobcům minerálek a balených vod jistě nelíbí.

Aktivity na podporu kohoutkové jsou dle slov pana Pasquale "to nejhloupější, co jsem kdy slyšel". Ředitel Karlovarských minerálních vod dokonce na účet restaurací uvádí  "Láhev Mattoni stojí restaurace čtyři koruny, prodávají ji za třicet. Musí na něčem vydělat, aby mohly zaplatit nájem, číšníka".

Když pominu to, že mu jistě čeští resturatéři nepoděkují, tak samotná obhajoba této logiky je opravdu jako z Kocourkova. Restaurace opravdu musí na něčem vydělávat, přiměřená marže na jídlo či nealko nápoje je samozřejmá. Obecná polistopadová logika typu koupím za 4 Kč, prodám za30Kč je ale snad už za námi. Pokud v pohostinství stále přetrvává, je určitě čas na změnu. Ano, restaurace budou muset zdražit jídlo, zákazníci budou požadovat kvalitu... Ale to je přece krok správným směrem nebo ne?

Je to jenom na nás zákaznících! Požadujme kohoutkovou vodu v restauracích... Neakceptujme neekologické převážení balených vod z jedné části republiky na druhou, abychom si ji nakonec v restauraci draze koupili.

Jak je to jinde? V červnu jsem cestovala po USA. Zde je naprosto běžné, že i v jednoduché asijské restauraci vám automaticky přinesou
sklenici kohoutkové vody s ledem. Ceny za jídlo přitom nejsou přiliš odlišné od našich.

Více ohledně nabídky kohoutkové vody v zahraničí si můžete přečíst v aktuálním seriálu, zítra přineseme jeho druhou část.

Reklama
Oborové informace

EY jako partner pro získání evropských dotací

EY jako partner pro získání evropských dotací Vice

1.9.

Poradenská společnost EY (dříve Ernst & Young) v letošním roce rozšíří své porfolio...

...

Zasílat novinky
Anketa
Pijete vodu z kohoutku?
Blog
Ing. Jana Bábíková

Soukromý nebo veřejný ve vodárenství? Proč ne lepší nebo horší?

Ing. Jana Bábíková

S ideologickým bojem proti kapitalismu má na… VÍCE